maandag 16 maart 2020

digitale platforms

Ik geef graag een opsomming van enkele interessante websites waar de kinderen kunnen op oefenen.
Bingel en Scoodle-play zijn de platforms die gelinkt zijn aan onze leerboeken.  Aangezien deze platforms deze tijden heel druk gebruikt worden hebben we nog een derde platform opgezocht en opengesteld voor al onze leerlingen.  Zo kunnen de leerlingen optimaal blijven oefenen en kun je op een eenvoudige manier aan het uurtje 'thuisonderwijs' werken.
Ik probeer op regelmatige basis nieuwe informatie en oefeningen te posten op die leerplatforms. Als er nood is aan meer oefeningen laat dit zeker weten!  Het is voor mij moeilijk in te schatten of alle oefeningen gemaakt zijn.
Ik wil ook niet teveel ineens posten zodat de leerlingen niet ontmoedigd geraken door de hoeveelheid oefeningen op hun accounts.
Ik zie vanop afstand hoe de leerlingen gewerkt hebben en of de oefeningen gelukt zijn.


Bingel  (Dit is de link naar de juiste oefenpagina)
 Login-gegevens kun je terugvinden in de agenda.


Scoodle-play
Login-gegevens kun je terugvinden in de agenda.

Kweetet
Aangezien dit een nieuw platform is hadden we een nieuwe login nodig.
De login van scoodle-play kon niet gebruikt worden want dit bevat maar 3 getallen en voor kweetet hebben we er vier nodig. Daarom namen we de code van Scoodle en zeggen we daar 3 bij.  De nummer van ons leerjaar!

Dus concreet betekent dit:

Schoolcode bij kweetet: 1175
Klasnaam: elke klas met een ‘W’ voor, de andere klassen zijn van Iddergem
Klasnummer: zelfde als bij scoodle

Paswoord: zelfde als bij scoodle + nummer van hun leerjaar
                    (vb. is je code 472, dan wordt dit bij kweetet 4723)

Ik heb voorlopig een herhaling tot 100 klaar gezet.  Je zou kunnen zeggen, dat is toch al te gemakkelijk voor mijn kind, maar dit is de basis!  Het is heel belangrijk dat ze goed de getalstructuur zien tot 100 en dan gaat het rekenen tot 1000 veel vlotter. 
Daarom neem ik deze extra inoefenweken de tijd om de basis te versterken en de leerlingen nog vlotter/sneller te laten rekenen.  Deze oefeningen zouden aan een vlot tempo moeten lukken... Ik ben benieuwd!!  Veel succes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten